De Vaart er in

Het is eindelijk zover!

Op woensdag 1 april 2019 is het contract tussen de gemeente SBML en LiBel ondertekend, waarmee Linschoten haar dorpshuis terug heeft.

Ofschoon tijdens de raadsvergadering van februari 2018 unaniem is besloten om de Vaart "per direct" antikraak aan Libel ter beschikking te stellen, heeft de uitwerking van dit amendement meer dan een jaar op zich laten wachten. Dit kwam doordat ook SBML als beheerstichting een rol moest krijgen.

SMBL en LiBel hebben elkaar in dit dossier gevonden, wat een versterking en versnelling oplevert. De zomer van 2019 wordt benut om een plan van aanpak op te stellen. Er zal een hoop moeten gebeuren. Ofschoon de ruimtes op de eerste verdieping van de Vaart groot zijn, is er veel achterstallig onderhoud en zal niet alles vanaf het eerste moment perfect zijn.

Via de site houden we jullie op de hoogte van de voortgang.

Inventarisatie

In het verleden hebben we al eens een inventarisatie gemaakt welke verenigingen gebruik willen maken van de Vaart. Ook hebben jullie op de site ideeën voor ons achter gelaten, wat we zouden kunnen doen met de Vaart. Ofschoon dat al weer een tijdje geleden is, zijn we de ideeën zeker niet vergeten. Heb je nog meer suggesties, laat ze dan voor ons achter.

Jolanda 10-10-2018

• Kindervoorstelling
  • Peuter en ouderen gym/dans/muziek ochtend
  • Kinderactiviteiten middag

Onbekend 14-05--2018

• Een feestavond voor iedereen met: sonnysinc.nl Een band met ‘voor elk wat wils’
  • In de theaterzaal een stand up comedian avond

Thom 03-04-2018

• een (oudhollandse) spelletjes dag voor jong en oud met poffers.
  • een pluimveetentoonstelling
  • een onder leiding van lokale aannemer, installatie bedrijf, elektricien, Montfoortse DHZ lokale klussende voor de betere doe het zelver om alle gebreken en achterstallig onderhoud van de Vaart op te lossen.
  • een kunstuitleen, vaste expositieruimte
  • opzet van een musical met uitvoering o.l.v. linfano of zo.
  • een sportdemonstratiedag met alle (inter)lokale sportclubs, met proeflesjes en demo’s.
  • een apenkooidag met pannenkoeken.
  • Een aantal kunstexposities van diverse disciplines.
  • aansluitend hieraan een soort van kunstuitleen.
  • indoor spelletjesdag voor jong en oud met poffertjes en warme choco.
  • een vrijwillige lokale klussendag voor de echte doe-het-zelvert in de vaart voor de vaart o.l.v. lokale installateurs, aannemers, electrotechnische bedrijven, brandweer etc. Voor hen goede reclame en oog voor het vak, voor ons een frisse Vaart!
  • historische dag van Linschoten met filmvertoningen, oude foto’s, bekende Linschotenaren met verhalen, oude bekende voorwerpen etc.
  • opzet van Linschotense toneel/musical/operaclub met een vette uitvoering m.h.v. bijvoorbeeld Linfano.
  • indoor sportdemonstratiedag met alle sporten uit Linschoten met minilesjes etc.

Vikki 17-030-2018

Zomaar wat wilde (en minder wilde) ideetjes…