Linschoten Natuurlijk

Onze projecten

Het Uilenbosje

Op ontdekking door het Uilenbosje. Pluk vruchten in de tuin of verstop je in de wilgentunnel

Het Uilenbosje

De Bijen

Lees meer over onze bijenvolken. Ieder jaar weer produceren ze echte Linchotense Honing!

De Bijen

Bloeiend dorp

Ons dorp wordt steeds fleuriger met steeds meer hanging baskets

Bloeiend dorp

Bloeiende bermen

Onze Linchotense insecten snackbar, de bloeiende bermen

Bloeiende bermen

Linschoten Natuurlijk is een gezellige club met mensen met groene vingers. Ze hebben een passie voor alles wat groeit, bloeit en zoemt. We bestaan eigenlijk uit twee teams, de bloemetjes en de bijtjes... Het initiatief van onze groep is door Kerry mee terug gebracht uit Engeland, waar de bermen ieder jaar weer volop bloeien en waar insecten dankbaar gebruik van maken.

Dat initiatief hebben we naar Linschoten gebracht.

Het groene bloementeam

Dit team bestaat uit ongeveer 12 mensen die het beheer van lokale stukken groen in Linschoten op zich heeft genomen. Daaronder vallen de bloembakken door het hele dorp heen, de hanging baskets aan de lantaarnpalen in de Dorpstraat en de pluktuin in het Uilenbosje.

Naast de bestaande projecten zijn we met de gemeente in overleg hoe we de initiatieven nog verder kunnen uitbreiden.

Het bijenteam

Zonder bloemen geen bijen. Bijen spelen een essentiële rol bij de bevruchting van bijvoorbeeld onze fruitbomen. Zonder bijen zouden vele oogsten mislukken. De bij heeft het lastig in Nederland, vandaar dat wij ze een handje helpen.

Inmiddels hebben we 3 volken in Linschoten die gevoed worden door de biologische bloemen van het bloementeam! De ambities zijn echter groot, want zodra we toestemming hebben van de gemeente zal er een bijenstal gerealiseerd worden, waar meerdere volken kunnen leven.

Kom ook eens kijken en verbaas je over deze bezige kleine wezens.

linschotennatuurlijk@stichtinglibel.nl