Sinterklaas feest

De intocht van Sinterklaas groots gevierd

De Stichting LiBel organiseert al bijna dertig jaar de intocht van Sinterklaas in Linschoten. Dankzij vele vrijwilligers en sponsors lukt het ieder jaar weer om alle kinderen van het dorp strooigoed en een cadeautje te geven en persoonlijk door de Sint te laten ontvangen.

Dit maakt het feest bijzonder, omdat het nog een echt intiem dorpskarakter heeft. We zien geregeld kinderen uit omliggende woonkernen in Linschoten verschijnen en even zo vaak horen we dan van de ouders "het is hier nog echt"

De Sinterklaasfilm

Ieder jaar nemen we ook een spannende film op, over Sint en zijn Pieten. Het hele dorp doet mee, van burgemeester tot kroegbaas en van bakker tot sportclub. De films worden altijd opgenomen in en om ons dorp, waardoor de films ieder jaar weer spannend en herkenbaar zijn voor de kinderen. Een week lang begint iedere ochtend op school met 5 minuten film, waarbij de jongste kinderen op het puntje van hun stoel zitten.
Nog leuker is het als de week daarna hun helden binnen gehaald worden aan de enige echte 5 Decemberkade in Linschoten.

Heb je zin om mee te helpen, laat het ons dan weten en stuur een mailtje naar info@stichtinglibel.nl

Comments are closed.