Tijdlijn

Al meer dan 25 jaar organiseert LiBel activiteiten in Linschoten, voor en door de Linschotenaren. Reis mee naar het verleden!

April 2019 - Paaseieren zoeken

Zoals ieder jaar zijn er ook dit jaar weer fel gekleurde paaseieren verstopt op de Hoge Werf voor alle dorpskinderen tot groep 4.

Ook dit jaar lag er een gouden ei verstopt, als je die vindt dan win je de bonus haas! Verder zijn er heel veel prijzen verdeeld onder de kinderen met de meeste eieren.

Eigenlijk is er voor iedereen wel iets, zo is er koffie voor de ouders en grootouders, wordt er geschminkt en loopt er een echte paashaas rond.

December 2018 - Linschoten Ganzenbord

Het Linschotens Ganzenbord is een hit geweest vanaf het eerste moment. Binnen enkele dagen was onze gehele voorraad van 500 spellen volledig uitverkocht en tot de dag van vandaag krijgen we aanvragen binnen. Helaas moeten we iedereen teleurstellen, het blijft bij de 500 gemaakte spellen.

Start in het jaar 900 en dobbel jezelf langzaam richting het heden met dit unieke Linschotens Ganzenbord. Elk vakje toont een plaatje van de geschiedenis van het dorp en bij het spel wordt een boekje geleverd van 24 pagina's met extra informatie over elk vakje....

Kortom een UNIEK spel!

Kerst 2018 - De Kerstboom op het plein

De Sint is nog maar net vertrokken en in Linschoten wordt de kerstboom alweer neergezet.

Ieder jaar maken de kinderen uit het dorp en de bewoners van de Lindewaerd, kerstballen voor in de boom.

De burgemeester geeft een mooie toespraak en onder begeleiding van Linfano worden er gezongen. Een prachtige sfeer die met een glühweintje of chocomel wordt afgesloten.

Winter 2018 - De PUBQUIZ

Pubquiz, moeilijk maar vooral erg gezellig

Ieder jaar organiseert Libel weer de pubquiz, of eigenlijk een serie van pubquizzen. Eens per maand wordt onze kroeg omgebouwd om er 20 teams in te kunnen huisvesten. Zelfs in de opkamer is een extra video scherm neergezet zodat niemand iets hoeft te missen.

Vragen, vragen en nog eens vragen

Over de oudheid, ons dorp en muziek, ieder mogelijk thema is wel een keer aan bod gekomen. Veel vragen lijken gemakkelijk, maar blijken lastig. Het herkennen van een uitvergrote foto van ons dorp zorgt bijvoorbeeld voor veel hilariteit en discussie.

Wat weet jij van de oude Grieken, de laatste hiphop of van de wereldvlaggen....Kom maar op als je durft.

Juni 2018 - De aanleg van twee Jeu de Boules baan

Tijdens de burendag hebben we samen met de burgemeester en Matt Herben de nieuwe Jeu de Boules baan in gebruik genomen. Hij ligt recht voor ons dorpshuis. Houthandel de Goederen heeft geholpen met de hardhouten balken en onze vrijwilligers hebben het gravel in de bakken geschept. Alles bij elkaar heeft het een een prachtig resultaat opgeleverd en hebben we als Linschoten er weer een leuke noviteit bij.

De bak is er voor iedereen en hij gaat niet meer weg!!

Maart 2018 - 25 jarig jubileum LiBel

Begin maart heeft LiBel groots uitgepakt, met maar liefst drie activiteiten op rij.
De vrijdagavond is ingeluid met een Hollandse avond, waar grote namen hun opwachting hebben gemaakt.

Op zaterdag was het de beurt aan de kinderen die werden getrakteerd op een voorstelling van het Zandkasteel, met koning Koos.

De avond was de klapper met een rockconcert.