Uilenbosje

Onze groene vingers

Afgelopen jaren hebben we vanuit Linschoten Natuurlijk het Uilenbosje flink groener aangekleed en natuurrijker gemaakt voor kinderen (met een educatief tintje) en inwoners.

Afgelopen jaren hebben we vanuit Linschoten Natuurlijk het Uilenbosje flink opgepimpt en natuurrijker gemaakt voor kinderen en inwoners, met een educatief tintje.

Dorpsbewoners worden betrokken bij het onderhoud van onze projecten.

Zo hebben schoolkinderen bij de in -en uitgangen van de pleinen bloembollen gepoot en zijn er vrijwilligers die helpen met water geven, onkruid wieden en komt de BSO geregeld langs.

De wilgentunnel en tipi zijn nu speelobjecten, waar je je even kunt verschuilen tegen regen of je aan het oog van volwassenen kunt onttrekken.

Het insectenhotel en de bloemenperken worden door jong en oud bekeken en er wordt vooral van genoten.

Er is al veel meer te beleven, doordat de aantallen insecten, vlinders en vogels toenemen.De PLUKTUIN is afgelopen voorjaar gedegen vormgegeven.

En daar plukken we dit jaar al letterlijk en figuurlijk de vruchten van.

Grootouders met kleinkinderen, buren, gezinnen, jong en oud beleeft het: er worden kruiden geplukt voor door dat ene recept, een bosje bloemen voor Oma door een dreumesje, grotere kinderen volgen het groeiproces van het fruit nauwlettend, om te zien of er al geplukt en gesnoept mag worden. Want ons motto blijft:

ALLES in de pluktuin is gifvrij en eetbaar, OOK de bloemen. Dit in verband met onze allerjongste inwoners: veiligheid gaat boven alles.

Kortom:

Onze Pluktuin leeft volop echt op ‘t dorp!

Het Pluktuinteam bestaat uit:

Paul van Schie
Elleke Herben